SİVAS KANGAL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

EFBİS Kullanıcılarının Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

TEFBİS Kullanıcılarının Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

1-  TEFBİS sistemi, 2011 yılından itibaren hesaplamalarında devreden bakiye kısmına girilen devir bakiyesini toplama dâhil ederek gelir ve gider farkını otomatik olarak ilgili modülün ana sayfa ekranında göstermektedir. Bu nedenle, okullar 2011 yılından sonraki yıllarda banka hesaplarında oluşan  gelir gider farkını Devreden Bakiye olarak sisteme giriş yapmamaları gerekmektedir.

2- İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri resmi yazı ile talep edilen Devreden Bakiye düzenleme/güncelleme işlemlerini resmi talep yazısı, bilgi ve belgeleri kontrol ederek yapmaları gerekmektedir. Okullardan telefon ve e-posta yolu ile gelen talepler dikkate alınmayacaktır. Hesapları denkleştirmek adına TEFBİS sistemine gelir ve gider kaydı yapılmaması konusunda gerekli uyarılar kurumlara yapılmalıdır.

 Resmi talep yazısı dışında işlem yapanlar yaptıkları işlemlerden sorumlu tutulacaktır.

3-  Yeni açılan okullarımızın banka hesaplarında para olmadığı için devreden bakiye olarak herhangi bir rakam girmelerine gerek yoktur.

4-  Milli Eğitim Müdürlüklerimizin; okulların 2016-2017 yılı eğitim öğretim yılında elde ettikleri ve TEFBİS sistemine girmedikleri Okul Aile Birliği ve Okul Öncesi gelir ve gider işlemlerini 31/01/2018 tarihine kadar sisteme kayıt etmeleri konusunda gerekli çalışmaları yapması gerekmektedir.

5- TEFBİS sisteminin güvenilir ve sağlıklı bir şekilde işletilmesi için kurumlarımız, 2016-2017 yılı eğitim öğretim yılında elde edilen Okul Aile Birliği ve Okul Öncesi gelir ve giderlerinin banka hesaplarındaki son ekstra bilgilerini, işletme defterindeki en son gelir ve gider toplamlarını ve TEFBİS modülleri ana sayfa ekranlarında hesaplanan bakiyelerinin uygunluğunu kontrol etmeleri gerekmektedir.

6- Dönüşümü sağlanan okullarımızın eski kurumlarındaki Okul Aile Birliği ve Okul Öncesi gelir ve gider işlem verilerini yeni kurumlarına TEFBİS sistemine aktarılması için İl ve ilçe milli eğitim müdürlükleri aracılığı ile Başkanlığımıza bildirilmesi gerekmektedir.

7- Okul Aile Birliği Modülü işlem menüsü içerisinde yer alan “Kiracı Tanımlama” ekranından okulların kantin işletmecisine ait bilgileri güncellemeleri gerekmektedir. Sözleşmesi uzatılan kantin işletmecilerinin bilgileri yeniden “Kiracı Ekle” ekranında değişen bilgileri( Son değişen sözleme tarihlerini, kira süresini, başlama ve bitiş tarihlerini, yıllık sözleşme tutarlarını ) güncellemeleri ve kayıt etmeleri gerekmektedir

Hükümet Konağı Kat 2 Kangal /SİVAS - 0346 457 14 14

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.