SİVAS KANGAL İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MEİS MODÜLÜ 2016 YILI VERİ GİRİŞ İŞLEMLERİ BAŞLAMIŞTIR.

  MEİS MODÜLÜ 2016 YILI VERİ GİRİŞ İŞLEMLERİ BAŞLAMIŞTIR.

Kullanım Klavuzu ve Teknik Destek

 

MEİS Modülü, Bakanlık birimleri tarafından yürütülen iş ve işlemlere ait dönemsel istatistiki verilerin giriş ve raporlanması amacıyla kullanılmaktadır.

Veri Girişleri 10 Ekim - 30 Kasım tarihleri arasında yapılmakta olup, Öğretim dairelerine ait öğrenci ve bina bilgileri ise e-okul ve diğer MEBBİS Otomasyonları üzerinden otomatik olarak aktarılmaktadır.

Temel Eğitim, Ortaöğretim, Din Öğretimi ve Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne Bağlı Kurumlar E-okul üzerinden aktarılan verilerini bu dönem içerisinde Meis Sorgu Menüsünde bulunan sorgulama ekranlarından kontrol edebilirler.

Diğer Genel Müdürlüklere bağlı kurumlar ile Mesleki ve Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü bünyesindeki İkili Mesleki Eğitim Merkezi (ETÖGM) türündeki okullar veri ilgili ekranlar üzerinden yaptıktan sonra Kurum Onayı ekranından girişlerini onaylamalıdır.

İl ve İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri de "Durum Ekranlarından" kontrollerini yaparak, EKSİK ve HATALI veri girişi olmadığını tespit ettikten sonra İL ve İÇE ONAYLARINI vererek çalışmalarını tamamlayabilirler.

Tespit Edilen hataları Strateji Geliştirme Başkanlığı veya Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığındaki Modül Sorumlularına Bildirebilirler.


Veri Girişi Yapmak:

- Modül Menülerinden ilk olarak "Kurum Seçim ve Kurum Genel Bilgileri" menüsü seçilerek Kurum Bilgilerinizi Kontrol ediniz. (İl,İlçe MEM ve Bakanlık Kullanıcıları bu ekranda öncelikle Kurum Seçimi YAPMALIDIR.)

- Dönem Seçim Menüsünden "Aktif Dönem" veya İşlem Yapılacak Dönemin Seçilmesi Gerekmektedir. (Sayfa Başlığında Seçili Olduğu Görülmelidir.)

- Bağlı Olduğu Genel Müdürlüğün Veri Giriş Menülerine Gelerek Kendisi ile ilgili ekranlarda veri giriş işlemi yapılır.

NOT : Bazı bilgi başlıkları türlere göre e-okul veya diğer otomasyonlardan veri aldığı için bilgi girişine KAPALI olabilmektedir. Bu ekranlara ait verisi aktarılmayan kurumlar modül sorumluları ile iletişime geçmelidir..!!

 

Onay İşlemleri :

Kurumlar, İlçe ve İl Milli Eğitim Müdürlükleri sırayla durum Ekranlarından Tamamlanan veri girişlerini takip ederek tamamlanan girişlerin verilerini ilgili veri giriş ekranlarından veyaMeis Sorgu üzerinden kontrol etmelidir.

- Eksik ve HATALI veri girişi olmadığından emin olduklarında ONAY işlemini tamamlayabilirler..

- Sehven hatalı şekilde verilen onayların iptal işlemi, resmi yazı ile yapılacak talep doğrultusunda bir üst merci tarafından yapılabilecektir.

 

Raporlama İşlemi :

- Meis Sorgu Menüsünden "Sorgu Ekranı" seçilir.

- Gelen ekranda yapılacak sorgunun içeriğine göre combolardan(Açılır Menülerden) seçimler yapılır. Burada bilgi başlıkları 4 temel üst grupta (Devlet Kurumları, Özel Kurumlar, Yaygın Eğitim ve Genel Raporlar) toplanmıştır.

- Bu grupların herbirinin altında 3 ana başlıkta (Öğrenci, Personel ve Bina Bilgileri) seçenekleri bulunmaktadır.

- Bu alt başlıkların da altına 200 civarında özel bilgi başlığı bulunmaktadır. Yapılacak sorgu buradan seçildikten sonra,

- Altta açılan yeni panel üzerinden Kurum özelinden Türkiye geneline kadar geniş bir yelpazede istaitistik üretmek mümkündür.

- Bu panel üzerinde gelen başlıkların ister kendileri seçilmek suretiyle isterse sağ taraftaki "Tümü" seçeneği işaretlenmek koşuluyla farklı içerikte sorgu düzenlenebilr.

- Üretilen sorgu menü çubuğu üzerindeki "Yazdır" butonu aracılığı ile "Excel" ortamında dışarıya alınabilmektedir.

 

 

Hükümet Konağı Kat 2 Kangal /SİVAS - 0346 457 14 14

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.